Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Yarden(voorheen AVVL)

  • Channah

    En inderdaad, leeftijd maakt niets uit. Mijn broer ging ook zomaar opeens dood toen hij 33 was. En mijn zus toen ze 58 was. Gelukkig was in beide gevallen alles goed geregeld. Maar jarenlang betalen voor de verzekering dat je recht hebt op een uitvaart ter waarde van een betaald bedrag, en dat dan eenzijdig wordt besloten dat je veel en veel minder krijgt, dat kan natuurlijk niet.

  • Agnes

    Yarden heeft gemeld, op hun site, dat ze eenzijdig de verandering mogen doorvoeren.

    Wij zijn dus onderverzekerd.I.pv. € 4000 in natura, nu dus € 2600.

    Daar heb je amper een kist voor, bij wijze van spreken.

    Lees deze maar eens door van Yarniek.

    Het zijn stukjes krantenberichten en daarbij wordt het commentaar geschreven door Yarniek.

    Waaronder ook, dat, wanneer je 65 of ouder bent, je bij moet verzekeren.

    We hebben vandaag telefonisch kontakt gehad met onze verzekeringsagent hierover en we waren niet de eersten.

    En geloof me, deze man zal ons nooit iets (duurs) opdringen.

    Zoals hij ons met de inventarisatie van de brand heeft geholpen (voor,beetje tegen;) de expert), daar zat geen greintje eigenbelang bij.

    Zal het ons een paar tientjes per maand extra kosten, we willen gewoon niet voor verrassingen komen te staan.

    We nemen morgen alles met deze man door en ik houd je op de hoogte.

    Stukje van Yarniek:

    http://www.yarniek.nl/film/nhd.html

  • Channah

    Het vervelende van Yarden - en andere uitvaartorganisaties - is dat ze in natura uitkeren. Want het kan allemaal stukken goedkoper.

    Ik heb een paar maal - met anderen uiteraard - een uitvaart georganiseerd zonder zo'n uitvaartbedrijf. O.K., je moet even de weg weten, maar dat is niet zo ingewikkeld. Scheelt wel ongelooflijk veel geld.En bovendien wordt zo'n uitvaart een stuk persoonlijker.

  • Agnes

    We zijn er nog niet van overtuigd, dat ze in de toekomst in natura uitkeren.

    Maar dan nog, het is te weinig en velen komen erdoor in de problemen.

    Je weet, dat Hans 25 jaar uitvaartleider is geweest,maar hij kent de “weg”nog wel.

    Ook hij staat versteld van de prijzen, tegenwoordig.

    Dus ga ik eerder dan hij, dan hoeft hij zich geen zorgen te maken om een eventuele bijbetaling.

    En omdat hij 25 jaar bij de Coöp PC heeft gewerkt, is zijn uitvaart geheel gratis.

    Toen men dat jaren geleden verkondigde, heb ik herhaalde malen gevraagd, om dat zwart op wit te zetten.

    Dat vond men maar vreemd, hij was net 62. ( “ja…én?Dat is maar een getal en dat zegt niks”)

    Ik heb gelukkig de brief uiteindelijk toch gekregen.

    Wat betreft het persoonlijke: ja, dat ben ik met je eens.

    Wij hebben het er regelmatig over (zitten nog steeds een beetje in het vak,hij als uitvaartleider, ik als volgwagenchauffeur) en we weten precies wat we willen.

    Maar dat houd ik nog even voor me en ik hoop, voor een langere tijd;)

    Ik stel het op prijs, dat jij er ook zo open over praat/schrijft op het www.

    Ik vind het zo belangrijk dat de ander of familie weet, wat WIJ willen.

    Het gaat namelijk niet alleen om een verzekering, het gaat ook en juist om de persoonlijke wensen.

    Gr.

    Agnes

  • W.J

    Wilt u zo vriendelijk zijn om mij nieuwe euthanasie verklaringen toe te sturen.De oude stammen nog uit 1975.W.J de Zeeuw(toen Remmerswaal de Zeeuw)

    Mijn adres is W J de Zeeuw.

    Eksterlaan 672.

    3136sr Vlaardingen