Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

O, wat is dit l*llig..... O.T.)

  • Channah

    Sorry, dit is volkomen O.T., maar ik moet dit even van mij af schrijven.

    Ik werd net gebeld door mijn oudere vriendin (81 jaar). Ze klonk ontzettend aangeslagen, en daar had ze ook alle reden toe. Ze draagt meestal dezelfde sieraden, maar gisteren wilde ze eens iets anders. Ze heeft in haar kledingkast een sieradendoosje staan, achter eenm stapel truitjes. Toen ze het opende bleek dat er 5 kostbare hangers en 5 kostbare ringen weg waren. Dat kan al een tijdje geleden gebeurd zijn, want ze kijkt daar niet iedere dag. Ze heeft haar sleutel maar op 2 adressen liggen: bij goede vrienden van haar, die niet ver weg wonen, maar ook niet naast de deur, en voor de zekerheid, voor het geval er iets met haar gebeurt, bij de buren. Die vrienden zijn goudeerlijk, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Blijft over…..

    Ze heeft er vannacht niet van geslapen, en vanmorgen heeft ze de stoute schoenen aangetrokken en haar sleutel teruggevraagd bij de buren. Ze durfde niet te zeggen waarom, en dat kan ik mij ook wel een beetje voorstellen.

    Ik heb haar aangeraden om toch met de politie te gaan praten, al is het maar om om raad te vragen. Maar daar ziet ze erg tegenop. Het is jammer dat ze zo ver weg woont, en dat ik morgen niet weg kan vanwege de schilders, anders ging ik morgen naar haar toe. Ik ken haar al bijna mijn hele leven, ik was 4 toen ik bij haar in de klas kwam, en ze ziet mij een beetje als een dochter.

    Hè, verdorie…. :-(

  • Annelies

    Dit is inderdaad iets heel moeilijks

  • Marjorie

    Dat is inderdaad kl*ote zeg :( Maar zou het niet kunnen zijn dat ze een keer vergeten is de deuren op slot te doen/ramen te sluiten toen ze wegging?

    Misschien toch eerlijk vertellen aan de buren waarom ze haar sleutel terugvroeg?

    Moeilijk hoor….

  • Marjorie

    Sterkte morgen met de schilders. Komen ze binnenshuis verven?

  • Channah

    Al zou ze vergeten de deur op slot te doen dan is er niets aan de hand: de deur valt in het slot, en er zitten van die anti-inbraakstrips. Om via een raam binnen te komen moet een inbreker wel erg halsbrekende toeren uithalen.

    Een inbreker zou trouwens geen keuze maken uit zo'n doosje, maar het hele doosje meenemen. En her en der nog wat meer spullen meegraaien. En bovendien zou een inbreker die stapel truitjes voor dat doosje niet keurig terug leggen. Een inbreker heeft altijd haast.

  • Channah

    Buitenshuis. De hele kooiconstructie op mijn terras moet afgebroken worden, dus ik moet eerst flink met ze in onderhandeling.

  • Marjorie

    Ook vervelend maar minder erg dan binnenshuis, lijkt me.

  • Marjorie

    Dan zou je toch denken dat degene die de sieraden heeft meegenomen, wist dat ze daar lagen.

    Ik zou de politie verwittigen. Vingerafdrukkenonderzoek?

  • Channah

    Nou, binnenshuis zou ik geen last hebben van ontsnappingspogingern van katers en poezen.

  • Marjorie

    Nou, de voordeur? Ik heb daar bijzonder vervelende ervaringen mee :(