Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dansliedjes

  • Petracs

    Binnenkort vertrek ik weer naar Nepal om daar een paar weken ‘les’ te gaan geven op een lagere school voor kansarme kinderen.

    Ik heb al heel veel knutselideeen opgedaan en knutselmateriaal gehaald (lang leve de Praxis en Gamma met hun gratis behang- en verfstaaltjes in allerlei kleuren!) want dat kennen ze helemaal niet. En dat vond ik nou juist het leukste van de lagere school! :-D

    Nu zijn de kinderen ook helemaal gek op dansen. Ik wil dan ook een CD gaan voor ze gaan samenstellen met liedjes. Het liefste leren ze er ook het bijpassende dansje bij.

    Nu hou ik zelf niet van dansen, dus veel meer dan de Lambada en de Macarena kan ik niet bedenken….

    Wie helpt me aan liedjes met een leuk/gek dansje? En dat mag dan uiteraard ook wel uit de 70's zijn ;-).

    En graag niet te moeilijk, want deze ‘juf’ moet de dansjes wel zelf onder de knie kunnen krijgen: ik vrees dat ik het voor moet doen, want een CD speler hebben ze daar wel, maar een DVD speler niet…

    (En dat jumpen wat nu zo in is, is aan mij niet besteed!)

  • Paul

    vogeltjesdans ?

  • Agnes

    Ploem Ploem jenka van Trea Dobbs?

    Geen idee waar je dat kan vinden, ik hoorde het toevallig afgelopen week op Radio 5/Max.

  • Channah

    Ik dacht het, jij zegt het. :D

  • Paul

    2 zielen, 1 gedachte ;-)

  • Channah

    Ik schaam me rot! Want kijk even waar mijn familie zich mee beziggehouden heeft: http://www.geheugenvanwest.nl/article-4656-nl.html

  • Marjorie

    De abouterdans van Kabouter Plop :D

    De ‘dans’ begint op 1 minuut 40.

    http://www.youtube.com/watch?v=6U_kfuvnMeg&mode=related&search=

  • Marjorie

    Herstel: kabouterdans.

  • Channah

    Nou, muzikaal gezien zit dit stukken beter in elkaar dan de vogeltjesdans en ploemploemjenka.:-)

  • Marjorie

    Het heeft geloof ik op nummer één gestaan. Ik vind het hilarisch :D