Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ik ben boos, heel erg O.T

  • Erna

    Ik heb een contract bij een hoveniersbedrijf voor het onderhoud van mijn tuin.

    Indien er iets extra's moet gebeuren moet dat uiteraard ook betaald worden. Ik wil een 15-tal coniferen verwijderd hebben omdat ze bruin zijn aan de onderkant en ze verstikken door de aanplant van de buren.

    De baas himself kwam gisteren even de zaak opnemen hij zei dat dat binnen een uur wel gepiept zou ziijn want ze zitten niet erg vast.Hij zou wel even bellen wat het moest kosten.

    Welnu de klus moest 282 euro gaan kosten. Ik vind dit eerlijk gezegd afzetterij.

    Een uurloon bedraagt toch 40 euro tegenwoordig? ik geloof in de jaren '70 was dat 40 gulden.

    De conifewren moeten uiteraard ook afgevoerd worden, maar toch vind ik het teveel.Of zie ik dat verkeerd?

    Vorig jaar een offerte gevraagd voor het knippen van de haag, de buren en ik zouden ieder de helft betalen. Mijn buurman is zelf ondernemer dus die weet van de hoed en de rand. Kregen we een offerte van 440 euro. Mijn buurman is niet accoord gegaan en wilde niet verder gaan dan 300 euro, aldus geschiedde.

    Erna

    n.b. mijn eurotekentje doet even raar vandaar gewoon getikt.

  • wim01

    Dat is maar liefst € 18,80 per conifeer :( Daar wil ik het ook wel voor doen :)

    Mijn advies: vraag meerdere offertes aan:

    http://hovenier-vergelijken.nl/?utm_id=430&utm_source=Google&utm_medium=PPC&utm_campaign=search_ad1

    http://www.multiofferte.nl/hovenier/onderhoud/offerte/

  • Erna

    Dank voor de informatie, Wim Ik heb al contacten gelegd met andere hoveniersbedrijven, heb mijn huidige hovenier gemeld dat ik mij nog beraad of ik in 2008 wel met hem verder wil. Voor de jongeman die altijd mijn tuin verzorgt vind ik het voor hem maar ook voor mijzelf sneu. Ik ben nl. heel erg op deze medewerker gesteld, levert keurig werk af en is uiterst betrouwbaar.

    Ik houd niet zo van zwart werk maar anders zou ik hem vragen of hij op de zaterdag of in de avonduren mijn tuin kon doen. Gaat natuurlijk niet, zou hem behoorlijk in de problemen brengen.Maar stilletjes heb ik er wel even aan gedacht.

    Erna

  • Paul

    je zou kunnen zeggen : voor 150 euro mag je het doen, anders kijk ik wel verder

  • Annelies

    Hier vindt de hovenier het best ,dat zijn personeel bij klust ,ze mogen zelfs het materiaal lenen

    Soms ontstaat dan een klein nieuw bedrijfje

  • Paul

    of 200, net wat je kwijt wilt zijn

  • Channah

    Belachelijk bedrag, Erna. Niet doen dus!

  • Paul

    Niet te lang boos blijven hoor, achter de wolken schijnt de zon. :-)

  • Erna

    Mijn boosheid duurt nooit zo lang, als ik het maar even kan ventileren. Ik heb inmiddels al twee aanbiedingen van mensen die het voor mij willen doen, dat is weliswaar zwart wat eigenlijk tegen mijn principes is, deze keer maar even die principes over boord zetten.

    Mijn huishoudelijke hulp zag vanmorgen die dunne stammetjes, ( diameter ongeveer 7 cm, en vond het ook ruimschoots overvraagd.

    Erna

  • Paul

    fijn !