Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Robert Long

  • Swartdam

    Al vanaf dat ik Unit Gloria kende was ik fan van hem . Ook de heerlijke afzetliedjes tegen van alles en nog wat .

    Ik groeide met zijn liedjes mee . Na het afzetten de gevoelige liedjes en nog steeds zing ik ze allemaal mee , gr Bernadette

  • Annelies

    Ik ook vind ze erg mooi

    Maar ik draai ze op zolder nu, want ik heb alleen platen van hem

  • Channah

    Eeen goede vriend van mij heeft eeen tijdje ‘iets moois’ ;-) met hem gehad. Aardige vent, maar van mij hoefde hij niet te zingen. Kortom, ik heb niets met die nummers.

  • Marjorie

    Oh ja? :)

    Ik vond zijn teksten sterk.

  • Erna

    Ik heb destijds in het theater zijn programma met Leen Jongewaard gezien, ik geloof dat het heette “Tot zover heeft de Heere ons geholpen”

    Hier kwam o.a. een prachtig liedje in voor waarbij de destijds buitengewoon hypocriete EO een sneer uit de pan kreeg die er niet om loog. Jammer genoeg ben ik de elpee van die gehele show kwijt geraakt.

    Ik vond zijn teksten over het altemeen best te pruimen en in het geheel niet larmoyant of iets dergelijks. Ook zijn dictie was uitstekend. Sommige zangers van tegenwoordig ( bv. Frank Boeien) zijn niet of nauwelijks te verstaan.

    Erna

  • Petracs

    Wat betreft Frank Boeien…. hoor jij nu ‘… maar in de kleur van je HART’ of ‘… maar in de kleur van je HUID’? ;-)

  • Channah

    Dan verschillen we van smaak.

  • Channah

    Ja, hij had een goede zanglera(a)r(es), dat was te horen. En ht was een mooie man.;-) Wat Frank Boeijen of hoe al die andere snuiters ook heten mogen betreft: die hoor ik gelukkig praktisch nooit. Ik weet dat ze bestaan omdat je weleens iets over ze leest, maar welke kop bij welke naam hoort …….

  • Annelies

    En toch vind ik Frank wel iets hebben

    Ik vind het meer een dichter

    En dat melangolische van hem boeit mij

    En ik ken zijn broer die zingt eigenlijk mooier en duidelijker

    Maar doet dat in besloten kring

  • Erna

    Het werkwoord “boeit”is door jou in deze prik goed gekozen Annelies, als je begrijpt wat ik bedoel.?

    Erna