Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Douce de hoofdstraat

  • Nel

  • Nicole

    Mis ik iets Nel :?

  • Douce

    Dat is een tijd geleden dat ik daar geweest ben. Sedert mijn moeder is overleden, heb ik helemaal niets meer in Schiedam te zoeken, uitsluitend mijn roots..:D. Maar deze zomer ga ik de Hoogstraat (zo heet deze straat n.l…;)) persoonlijk doorlopen. Misschien ook het Stedelijk Museum onveilig maken (dat is iets verderop aan de rechterzijde).

    Vroeger was het een “deftige” straat, naar de laatste berichten is dat wel aardig verloren gegaan.

    Leuke foto Nel, dank je. Zit daar dat koffiezaakje ook? En op de rechterhoek het “Vierkantje”?

    Gr. Douce

  • Nel

    Die zit tegenover snakbar ..dat koffiezakje ….en verder is haast alles bijval ……die ijssalon is er nog lava..nitica of heet het

  • inba

    Dat is het Vierkantje niet, maar begin van de Hoogstraat vanaf de Koemarkt gezien. :) La, de ijssalon (La Venezia) zit er nog wel, maar wel met een andere eigenaar. De koffie bij La is lekker, ze hebben nu ook een terras buiten. Het zal even schrikken en slikken zijn denk ik Douce, als je er zolang niet meer geweest bent.

  • Douce

    Het “Vierkantje” staat niet op de foto is meer rechts, begin Broersvest.

    Ik heb inderaad gehoord dat het schrikken is.

    La Venezia zit dan nog steeds aan het begin van de Passage. Is de (jij bent er zo te lezen recentelijk nog geweest…*D) Passage nog wat met het theater en zo?

    Een dezer dagen, bij mooi weer natuurlijk, ga ik de zaak verkennen.

    Heb jij nog (behalve dat je er gewoont heb, aldus mijn herinnering) nog een doel om er te komen? Je woont er namelijk véél en véél verder vandaan dan ik.

    Gr. Douce

  • Erna

    Nel,

    Nostalgie, ik ben geboren in Schiedam in de St. Liduinastraat, heb er tot mijn l0e gewoond.

    Twee jaar geleden nog eens Schiedam aangedaan, heb een foto gemaakt in het \Julianapark op de bank bij het Wilhelminamonumen ( of was het Emma? )waar ik als kind ook op de foto was gezet.

    De Korte en lange Haven vond ik prachtig, de Hoogstraat echter een afgang nu ik het weer na zoveel jaren terugzag.

    Dank voor de foto,

    Erna

  • inba

    Nee, ik heb er nu eigenlijk niets meer te zoeken, maar toen ik nog in R'dam woonde kwam ik er bijna dagelijks. Toevallig twee weken terug heel even in Schiedam geweest, niet langer dan een minuut of 10. ;)

    Het Passage theater is allang opgedoekt. De Passage is nu een klein overdekt winkelcentrum geworden, waarvan de meeste winkels al weer leeg stonden toen ik verhuisde. De Hoogstraat vanaf de Koemarkt vond ik tot het “weeshuis” nog wel redelijk gezellig. Maar verder is het bijna niet herkenbaar meer.

    Wanner ga je Douce? Met de Brandersfeesten?

  • Nel

    St. Liduinastraat die is erg nog erna …staat een heel groot verzorging huis ..met aanleunwoningen …erg mooi daar binnen