Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

In het kader van

  • Ziezo!

    Hoorde je dit soort nieuws in de jaren zeventig ook?

    Man sterft na val bij redden kat

    Uitgegeven op zondag 15 juli 2007 om 12:02:12

    (Novum) - Een 28-jarige man is zaterdagavond overleden na een val van een woning in Almere. Hij probeerde een kat te redden. De Amsterdammer bezweek na zijn val in het ziekenhuis aan zijn verwondingen, meldt de politie.

    De man was op familiebezoek in de woning aan de Madridweg. Toen bleek dat de kat van de bewoonster vast zat op het dak, wilde de man het dier redden en klom op het dak. Dat lukte hem, maar daarna viel hij door nog onbekende oorzaak naar beneden. Hij stortte door een glazen overkapping en belandde op de stoep.

    Het slachtoffer werd door een ambulance naar het ziekenhuis gebracht, waar hij kort daarna overleed.

    Tieners zwaargewond na ongeluk met quad

    Uitgegeven op zondag 15 juli 2007 om 12:34:12

    (Novum) - Een jongen en een meisje van 14 zijn zaterdagavond ernstig gewond geraakt bij een ongeval met een quad in het Gelderse Beekbergen. De toestand van het meisje is zorgwekkend, meldt de politie.

    De twee tieners reden op een quad in het bos. Toen het meisje de macht over het stuur verloor, slingerde het tweetal van de quad. De twee liepen ernstige verwondingen op en werden per ambulance naar het ziekenhuis in Nijmegen gebracht.

    Of de jongeren op de quad mochten rijden, kan de politie zondag nog niet zeggen. Dat hangt er volgens een woordvoerder vanaf of het voertuig als bromfiets wordt gezien. De politie gaat dat maandag uitzoeken.

    Almeerder doodgestoken na ruzie over eierengooien

    Uitgegeven op zondag 15 juli 2007 om 12:06:09

    (Novum) - Een 56-jarige man uit Almere heeft een ruzie over het gooien van eieren zaterdagavond met de dood moeten bekopen. Drie verdachten zijn opgepakt. Het gaat om Almeerders van 15, 16 en 18 jaar.

    De man reed door de Zomerstraat in zijn woonplaats toen zijn auto werd bekogeld met eieren. Nadat de man was uitgestapt om een groepje jongeren daarop aan te spreken ontstond een handgemeen, zo laat de politie weten. De Almeerder werd gestoken met een steekwapen en in kritieke toestand naar het Flevoziekenhuis gebracht. Daar is hij bezweken aan zijn verwondingen.

  • Yentl

    Nee hoor, in de jaren zeventig redden we nooit dieren….vielen er nooit mensen van het dak….werd er nooit iemand neergestoken…en raakte er nooit iemand gewond.

  • Hanneke

    volgens mij niet.

    het word steeds gekker.

  • Ziezo!

    In elk geval kwam dit nieuws vaak niet verder dan het dorp/stad waarin het plaatsvond, en of kinderen van die leeftijd toen al op quads rondreden (bestonden die dingen toen al?) dat weet ik eerlijk gezegd ook niet, en of je doodgemaakt werd als je iets zei over eierengooien? Ik weet niet of jongeren in die tijd al zulke korte lontjes hadden dat je maar meteen doodgemaakt werd als je je mond opentrok, dus nee ik vind dit geen gek onderwerp. Het gaat erom om dit nieuws even in een tijdsperspektief te zetten/zien, dwz ga even terug naar 1975 en dan lees je dit in de krant! Hoe zou je reageren?

  • Yentl

    In de zeventiger jaren was er sowieso meer respect…het was een hele andere tijd. Wat heeft het voor zin om te bedenken hoe ik toen gereageerd zou hebben?

  • Hanneke

    vol ongeloof.