Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Koker rok

  • Yentl

    Als het net zo prettig zit als die ellendige maandverbandgordeltjes dan kan ik me er wel wat bij voorstellen :(

  • Channah

    Toen ik mijn eerste kousen kreeg - ik was 15 , wij schrijven dus 1962 - bestonden er nog geen panty's. De kousen hadden ook een naad, dus het was een ware kunst om ze zo aan die jarretels te bevestigen dat die naad recht middenop het achterbeen zat. Dan was het ook nog zaak om zo te gan zitten dat de knopjes van die jarretels niet te zien waren door de stof van je rok heen als je ging zitten. Dus je zat altijd een beetje opgeprikt.

    Die kousen waren ook duur, dus je liet ze repareren in kousenwinkeltjes, of repareerde ze zelf als er een ladder inzat.

    Als je fietste trok zo'n kokerrok natuurlijk omhoog, en was je de hele tijd bezig het ding weer naar beneden te trekken, want o wee, niemand mocht die jarretels zien!

  • Channah

    Heb jij die dan nog wel gedragen? Was inderdaad ook een ellende.

  • Yentl

    Jeetje wat ongemakkelijk allemaal zeg. En dan loop ik al te prutsen met een doodgewone panty! zelfs dan krijg ik de naad niet netjes recht aan de achterkant…Moet toch appeltje eitje zijn als je zo eens leest wat jullie vroeger moesten doen.

  • Nel

    Nee anders zag je zo je toko :D

  • Yentl

    Ja…ik weet nog dat ik in de 5e van de lagere school zat, en buikpijn had…We waren aan het repeteren voor een musical. Toen schrok ik me rot in het toilet. De vrouw van de hoofdmeester werd er bijgeroepen, en ze vroeg hoe ik me voelde…of ik dacht dat ik flauw zou vallen…nee hoor…niks aan de hand met mij…ik voelde me alleen vies….Dus hard naar huis gehold, en daar kreeg ik een of andere grote witte doek aangereikt, en een gordeltje…want gewoon maandverband vond mijn moeder maar niks..Ik vond die dikke proppen dus niks…en diezelfde middag kreeg ik bij de drogist een bruine papieren zak mee met maandverband…Waren evengoed nog van die rare dikke dingen hoor, maar toch heel wat beter dan die gekke doeken.

  • Channah

    Ja, zo'n panty met naad is inderdaad appeltje eitje. Ik heb er toevallig vandaag eentje aan, en vond het net eigenlijk wel sexy staan toen ik achterop de fiets naar huis werd gebracht door een mannelijke collega. :D

  • Douce

    Wat een gedoe was dat! Kousen aantrekken met handschoenen aan, anders had je een ladder (door een wat scherpe nagelriem b.v.). En die reparaties waren ook niet voor de poes..*D

    Gr. Douce

  • Channah

    Mijn moeder had mij gelukkig voorbereid op al die ongemakken, dus het kwam niet als een verrassing.

  • Nel

    Wij hadden van die doeken ….werd elke wit opgekookt op zo peteroliestel..en maar roeren met die stok :D was ook in de jaren 60