Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

saai

  • Petracs

    www.hyves.nl

    Een soort schoolbank, maar dan uitgebreider. Je kunt zoeken op werkplek, scholen, interesses, namen…. en dan schijnt het de bedoeling te zijn om zoveel mogelijk ‘vrienden’ te hebben (als je gaat kijken zul je zien wat daar wordt bedoeld).

    Het is leuk om oude vrienden of kennissen op te zoeken, te kijken wat ze te vertellen hebben: je kunt je profiel (de beschrijving van jezelf) zo uitgebreid maken als je zelf wilt, foto's toevoegen en een web-log bijhouden.

  • inba

    Ja, het is overal saai en stil. Niet zo leuk.

    Wat deden jullie eigenlijk (in de seventies) toen er nog geen pb's bestonden? ;)

  • Channah

    In de jaren 70 was ik grotendeels getrouwd, en werkte 24 uur per week, en nu 32, waar mijn freelance uren nog niet bijgeteld zijn. Ik was toen dus veel minder moe, ‘s avonds en in het weekend. Ik had toen zanglessen, waar ik voor moest oefenen en studeren, en ik zong in twee koren. Daarnaast deed ik altijd wel de een of andere cursus. Als ik nu ’s avonds thuis kom kan ik de puf daar allemaal niet meer voor opbrengen. Verder ging ik iedere week wel bij mijn ouders of een van de broers en zussen op bezoek. Nu, mijn ouders, en één broer en zus zijn er niet meer, en ik heb met de overgeblevenen weinig contact, wat ik overigens niet erg vind. Voor de rest deed ik ongeveer hetzelfde wat ik nu doe: de huishouding natuurlijk, lezen, handwerken, muziek luisteren, zowel thuis als in concerten, na het werk met collega's/vriend(inn)en even wat drinken of eten, etc. etc. etc.

    Ik denk dat de prikborden in de plaats zijn gekomen voor het geouwehoer waar ik vroeger bij familie aan deelnam. Min of meer vrijblijvend, maar vaak wel gezellig.

  • maia

    Eerst school ,veel op kinderen passen als bij verdiensten,stage lopen

    Werken , veel lezen uitgaan met vrienden

    Maar vn veel plezier maken zo als je doet rond je pubertijd / jonge vlw

    Nu schilder ik,lees boeken werk ongeveer 20 uur en leers op discussie borden,met name lezen de laatste tijd.

    Verder geniet ik zoveel als ik kan van alles wat me voor moois overkomt.

    In de jaren 70 vond ik alles meer gewoon bedenk ik me net,nu waardeer ik alles meer maar goed dat is weer een totaal andere levensfase.

  • Annelies

    Wij hadden toen net een gezin en ik gaf regelmatig les

    Geen vaste baan

    Vooral invallen

  • Marie

    Ik zat in de jaren 70 nog braaf op school en ging naar de disco. Eind jaren 70 kreeg ik mijn eerste zoen. Deed toen nog aan sport (handbal) Speelde met barbies, poppenhuis, lego e.d. Las toen ook al heel veel.

  • Desiree2

    ik werkte 3 ploegendiensten en in de avonduren leren geblazen, verder ging ik wel veel uit ;-) dansen etc.

  • Channah

    Feestbeest! ;-)

  • inba

    Leuk om jullie reacties te lezen. ;) dat brengt toch weer wat leven in dit pb.

    Nouja, ik wil ook wel wat vertellen. In de seventies (eind sixties)lag ik door een verkeersongeluk in het ziekenhuis. Vrachtwagenchauffeur die totaal fout zat en waar ik de dupe van ben geworden.

    Maar in die jaren mocht je toen nog langer blijven in een ziekenhuis dan nu en werd je niet onmiddellijk naar huis gestuurd, wat nu dus wel gebeurt. Ik denk dat het in mijn geval ook niet anders gekund had. ;) Tijd in coma, alles wat ik kon breken was gebroken en verbrijzeld, maar als je vecht kom je wel weer overeind. :D

    Daarna een nieuw leven opgebouw, want in de jaren seventies lagen de banen immers voor het opscheppen. Een heerlijke werkkring gevonden waar ik bijna 25 jaar met heel veel plezier gewerkt heb. Door familieomstandigheden heb ik toen mijn baan opgezegd, ander werk gezocht en ben dichter bij mij (pleeg)moeder gaan wonen.

    Dat was een geweldige ommekeer in mijn leven, maar daar mag ik op het pb seventies niet verder op ingaan, want de jaren seventies waren toen voorbij ;)

    Dus even O.T. :D

    De naweeën van dat ongeluk hebben me ongeveer drie jaar terug de wao in gegooid en nu woon ik hier, gezellig met mijn kattenmannen en voel me nog steeds alsof ik in de seventies leef.

    Het leven is een beetje anders geworden, je voelt je soms nog wel of je zo oud/jong bent als in de seventies.

    Dan ineens denk je: hé, dat (of dat) kan niet meer. Je trekt een bepaald kledingstuk aan wat nog in de kast ligt…… :D

    oeps.. dan wordt het tijd om dat in de zak van Max te doen, tenslotte leef je nu niet meer in de seventies :D

  • Annelies

    Wat een verhaal Inba ,en dat je na zo,n ongeluk weer helemaal boven Jan bent gekomen.

    Onze Achterburen zijn door een motorongeluk ,nu helemaal aan huis gebonden,

    Ik weet niet meer ,hoe de thuiszorg in de Seventies was?

    maar nu is het niet helemaal je van het !

    Men moet het inkopen in deze tijd

    Wat een gedoe, voor deze mensen , hun hulp krijgen

    Net alsof je expres zo,n ongeluk krijgt

    Het was notabene geeneens hun “schuld”

    Volgens mij was vroeger heus niet alles beter

    maar de thuiszorg denk ik toch wel !