Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

saai

  • Channah

    Wat een verhaal, inba.!

    Maar we houden het bij de seventies. ;-)

    Inderdaad voel ik mij ook geen dag ouder dan in de jaren 70, maar aan kledingstukken niet aantrekken omdat het ‘niet meer kan’ lijd ik niet. Sterker nog: ik heb vorig jaar nog een echte onvervalste India-jurk gekocht. Nu heb ik praktisch nooit in minirokken en hotpants gelopen - ik vond toen al dat dat niet kon - dus dat scheelt natuurlijk wel. De seventies (en late sixties) zijn wel bepalend geweest voor de kledingstijl die ik in de loop der jaren ontwikkeld heb.

  • inba

    Annelies, of er toen Thuiszorg was weet ik eigenlijk niet. Mijn vader was toendertijd lid van een kruisvereniging en vandaar kon toen iemand worden ingehuurd om te helpen met het huishouden. De hulp die dagelijks kwam had altijd een verpleegsters uniform aan.

    Channah, Die India-jurken vind ik natuurlijk wel leuk en zijn lekker tijdloos.

    Maar eigenlijk bedoel ik bepaalde truien en rokken, gekleurde panties en ja: zelfs de seventies mantelpakjes :D, die ik met alle verhuizingen maar meezeulde.

    Ik kon altijd zo moeilijk weggooien ;)

  • Channah

    Mantelpakjes heb ik eigenlijk nooit gedragen, wel gekleurde panties, maar eigenlijk vaker maillots ('s winters onder de Indiajurken en -rokken). Mijn ‘nieuwe’ Indiajurk i donkergroen, tegen zwart aan, en heeft vrij stemmige borduursels, met een opvallend felroze accent. Daar draag ik zwarte laarsjes bij, én een felroze maillot, die je nauweliks ziet, alleen als ik de trap oploop.

  • Swartdam

    Ziet mijn dochter nu de foto,s van mij uit de mid seventy,s , zij is nu 16 en toen was ik het zwijmeld ze bij de kleding die ik droeg snapt niet waarom ik het niet allemaal bewaard heb van mijn india jurken tot aan mijn chinese jurken en niet te vergeten de lois broeken , gaaf mam had ze bewaard :D gr Bernadette

  • Channah

    In tweedehands kledingwinkels is nog heel veel te vinden. Ze moet gewoon gaan struinen, net zoals wij in de seventies deden. ;-)